20.01.2020

Nøgle til bævresvampe

Så er der publiceret en ny nøgle til bævresvampe. Bævresvampe er her defineret efter „Nordeuropas svampe“som arter af basidiesvampe hvor sporerne spirer til sekundære sporer og hvor mange arter har underlige basidier. Mange arter danner tillige gelatinøse frugtlegemer (dem vi almindeligvis erkender som bævresvampe), men der er også talrige arter, som er resupinate eller som slet ikke danner frugtlegemer.

Der har i årevis manglet en samlet oversigt over gruppen, og det har derfor været meget vanskeligt at bestemme materiale af underlige bævresvampe. Derfor har vi et meget dårligt overblik over, hvilke arter, der findes i Danmark og som konsekvens heraf har vi i denne nye nøgle medtaget alle arter, vi har kunnet finde angivet fra tempereret Europa. Nøglen medtager således omkring 265 arter hvoraf hele 80 optræder som parasitter på eller i andre svampe (inkl. laver).

Der er i de senere år lavet en del molekylære studier i denne svampegruppe, og dette har ført splitning af en del artskomplekser resulterende i mange dårligt kendte og stort set ensudseende arter – så forvent ikke at alle ender af nøglen virker . . .

Jacob, Thomas og Jens

2 kommentarer:

  1. Jeg er så stolt og glad for at være her for at dele dette bemærkelsesværdige vidnesbyrd, vidunderligt og ekstraordinært, jeg kan bare ikke tro, nu er min tidligere mand her hos mig og tigger om alle hans forkerte handlinger og fortæller mig, hvor tom han følte sig hele tiden han var væk, han forlod mig og forårsagede mig så smerte efter en skilsmisse, der fandt sted for 5 måneder siden. Og hele dette mirakel skete umiddelbart efter at jeg kontaktede Dr. Egwali for at få hjælp, jeg er den lykkeligste kvinde i hele verden i dag, jeg vil sige 'at have ham igen ved min side. Det er et mirakel for mig og min familie og evig glæde og lyst. Jeg er så glad nu, og jeg ved ikke, hvor meget jeg skal udtrykke min taknemmelighed og taknemmelighed over for Dr. Egwali. Jeg vil kraftigt anbefale ham, hvis du har brug for øjeblikkelig hjælp, da det er garanteret.
    Send ham en e-mail i dag /dregwalispellhome@gmail.com eller via
    WhatsApp: +2348122948392

    SvarSlet
  2. Hej gutter! Dette er kun rettet mod denne fantastiske staveopsamler, der er efterligningsværdig og også mod Katherine, min bedste ven. Jeg er Donna Burkley, jeg bor i San Francisco Bay, Californien, mit følelsesliv har ændret sig til det bedre siden interventionen. af Egwali præsenteret af en kær ven af ​​mig på det punkt, hvor vi alle troede, det blev gjort omvendt, blev det tilfældet. Tro mig, jeg har været vantro på grund af mine forskellige møder med en række troldmænd og websteder, alt sammen for at bringe min charmerende og sympatiske mand tilbage uden tvivl om, at der skulle være et troværdigt sted. Så kom Kathy med Dr. Egwalis artikel, og efter forbøn med lægen var pausen en helt anden oplevelse og en ny pose kærlighed til mig og børnene. I dag har vi giftet os igen og boet vidunderligt, nu kan jeg komfortabelt kalde mig en sand troende, fyre der kunne forestille sig, at han ville komme tilbage, endnu en gang tak Dr. mere nåde til dine albuer Vær ikke genert, din kan også være. en undtagelse .. Dette er dine kontakter. Whatsapp: +2348122948392 / Mail: dregwalispellbinder@gmail.com

    SvarSlet